När jag i höstas blev upplyst om att smartphone-appen Turf skulle va det ultimata realtidsspelet, speciellt för de cyklande, bestämde jag mig direkt för att bli infrälst.
En slags digital orientering som motiverar en att ta sig till platser man aldrig skulle komma på tanken att besöka, om det inte vore för drivkraften att regera, ta över zoner, samla poäng och med sin cykel som främsta vapen, kriga för den slutgiltiga segern.
Och kanske lite för motionens skull – vad vet jag?
Underbart, helt enkelt.
Bara ett problem. Spelet fanns bara till android. Jag har en iphone.
Enligt SVT, som förra september gjorde ett reportage om spelet, skulle en iphoneversion släppas senare samma höst.
Men ingenting hände och drömmen om att bli Kung-turf gick i kras.
Nu är det april och fortfarande ingen iphoneversion. Det enda som finns att tillgå är en väldigt inkomplett supertidig Pre Alpha version som man, efter inte så lite meckande, kan få ner i sin mobil via itunes.
Har hört av mig till utvecklarna som ofta ger väldigt snabb och trevlig respons.
Budskapet är dessvärre att vi med iphone, som vill turfa, får vänta ett bra tag till:
…2 pers som sköter utvecklingen på vår fritid i dagsläget:)
Just nu färdigställer vi en ny grundplattform så det blir samma kod på iPhone och Android. Men inga datum tyvärr…
Så låter det.
Om ingen komplett iphoneversion dykt upp innan sommarn närmar sig sitt slut, kommer jag att överväga att själv konvertera till androidismen.
/DS
Kom ihåg att man får punga ut en del för bra telefoner, jag har sett så många som köper billiga Android telefoner och blir rejält besvikna. Skärmen är det viktigaste på en mobil och det första tillverkarna sparar på.
Håller med. Mitt brorsbarn köpte en skräpsamsung för under tusingen. Hur dålig som helst.
Däremot finns det begagnade, hyfsat billigt. Så fort elektronikprodukter har lämnat butiken sjunker andrahandsvärdet sjukt fort.
Jag kör med en HTC desire, köpt på blocket, fungerar klockrent =)
Började med turf idag, känns som att man kommer att bli beroende ^^